e-commerce og SaaS - vejen til hockey stick (med masser af data)

CEO, Firtal Group, Jesper Hvejsel ,
Co-founder, Team.blue, Stefan Rosenlund
Jesper og Stefan
workshop-arena

Tidspunkt: 7. marts 2024 kl. 12.00 - 12.50

Har du hørt ord som Cohorts, ARPC, CLTV, CAC, eMER, Datawarehouse, dashboards og alle mulige andre forkortelser blive slynget rundt. Så har vi her samlet nogen som har arbejdet med den slags data punkter i nogen af de største danske successer indenfor ecommerce og SaaS. For der er faktisk rigtigt mange lighedstegn mellem de to forretningsmodeller, og den underliggende driver for vækst i begge cases er retention. At fastholde nye kunder og samtidigt drive mere vækst på de glade kunder du har i forvejen.

Så derfor laver vi denne workshop session, hvor du kan få lov at præsentere dine spørgsmål for nogle af Danmarks mest erfarne profiler indenfor e-commerce og SaaS.

Det kan være feedback på din forretningside, hvilken stack skal jeg bruge til mit B2B SaaS.
Hvilken email provider skal jeg bruge?
Hvordan forecaster jeg min omsætning præcis om 3 år?
Hvorfor vækster min forretning ikke?

Kort sagt handler det om din forretning, hvor vi vil tage de bedste spørgsmål fra workshopdeltagerne og grave os ned i dem. Det er full on nørderi, når det er bedst.

Tag dine spørgsmål med og glæd dig til en lærerig og anderledes session, hvor DU er med til at bestemme indholdet!

Om Jesper Hvejsel

CEO, Firtal Group

Jesper Hvejsel stiftede Firtal Group i 2007 med et banklån på 425.000 kr.. Al indtjening investerede i at vækste forretningen gennem opkøb af en række webshops, som i dag er en af danmark største ecommerce virksomheder med over 1 mio aktive kunder og mere end 1.6 mio ordre om året. Du kender måske virksomheden fra Løvens Hule. Firtal blev opkøbt af Matas i 2018.

I dag sidder Jesper som CEO i Firtal Group, hvor han primært arbejder taktisk og strategisk med ecommerce. Derudover er han investor i nogen upcoming e-commerce virksomheder og SaaS startups, blandt andet Molly og my samt Relewise.

Om Stefan Rosenlund

Co-founder, Team.blue

Stefan Rosenlund var 17 år og gik i gymnasiet, da han i 2000 stiftede selskabet, der senere skulle blive til hosting-koncernen Zitcom Group, der talte hosting-brands som Wannafind, ScanNet og UnoEuro (idag simply.com).

Ved udgangen af 2015 blev Zitcom Group opkøbt af den britiske kapitalfond Hg Capital. Købssummen blev ikke oplyst, men ifølge Børsen lå transaktionen på 250 mio. kr.

Selskabet voksede via. organisk vækst og en lang række opkøb, fra 40 til 200 ansatte i løbet af meget få år. Indtil det belgiske hostingselskab Intelligent skubbede HG Capital ud i 2017 i et salg på en værdisætning til 1 mia DKK. I 2019 skiftede koncernen navn til Team.blue, og i samme forbindelse vendte HG Capital tilbage i ejerkredsen.

Efter 22 år sagde Stefan Rosenlund farvel til Team.blue, da han i juli 2022 solgte sine sidste aktier i selskabet - der på daværende tidspunkt beskæftigede 1.800 ansatte med forretning i 16 europæiske lande og blev handlet til en værdisætning på 2,5 mia EURO.