Pressestrategi - brug af medier til at booste din virksomhed

Medieekspert, Altinget, Per Mikael Jensen
Per Mikael Jensen
workshop-arena

Tidspunkt: 12. marts 2020 kl. 09.00 - 09.50

Den gode nyhed er, at der er sket en eksplosion i antallet af medier over de seneste 20 år. Den dårlige nyhed er, at det er blevet markant sværere at opnå samme gennemslagskraft som tidligere, fordi der i dag er så mange medier at vælge imellem.

Netop derfor skal både etablerede virksomheder og start-ups gøre sig meget mere umage i udvælgelsen af de historier, man vil forsøge at få i medierne og især have tanke på, hvilken målgruppe, man gerne vil nå.

Per Mikael Jensen deler sine guldkorn fra mange år i mediebranchen mht., hvordan du skal bruge medierne til at booste din virksomhed.

Om Per Mikael Jensen

Medieekspert, Altinget

Per Mikael Jensen blev uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1989. Han har arbejdet 30 år i mediebranchen, først som journalist og godt 20 år i forskellige ledelsesposter på Politiken og Jyllands-Posten.

I 2006 blev han administrerende direktør for TV2 Danmark og herefter CEO for Metro International, dengang verdens største avisudgiver med operationer i 23 lande.

Peter Mikael har tidligere været bosat i New York og London men er nu vendt tilbage til Danmark. Han er i dag koncernchef for Altinget og Mandag Morgen, en digital, privateejet medievirksomhed med ca. 200 ansatte. Derudover er han med i en håndfuld bestyrelser, heriblandt Billetto, Ballisager, Gefion Group og SoundVenue.