Et opgør med en traditionel industri

Stiftere, Frankly Juice, Christian Bowall & Christian Seiersen
Frankly Juice
seed-stage

Tidspunkt: 10. marts 2020 kl. 12.00 - 12.50

Frankly Juice - Et opgør med den traditionelle juiceindustri.

Hvornår er det vigtigt at kunne sig nej? Og hvornår skal man virkelig holde fokus? Hør om et koncept der taler ind i alle eksisterende fødevaretrends og -tendenser, men som grundet kompromisløs kvalitet og økologi er for dyr og har for kort holdbar til, at supermarkeder kan håndtere det.

Drivkraften er et brændende ønske om at kunne gøre en forskel i en branche, hvor det er utrolig svært for forbrugeren at navigere i, hvad der er friskt og sundt, og hvad der blot udgiver sig for at være det.

Daglige indkøb, produktion og levering til små virksomheder og events var starten, men det var ikke en rentabel model og resulterede i 5 faretruende konkurser. Med passion, partnerskab, de rette mennesker, en ukuelig vilje og godt gammeldags hårdt arbejde lykkedes det imidlertid at gå fra køkkenbordet til 1700 kvm. professionel produktion og stadig være i live ikke mindst.

Christian Bowall og Christian Seiersen deler ligeledes deres viden om, hvordan innovative forskningsprojekter løbende har gjort mere og mere muligt. Der er blevet slugt en del kameler undervejs, og de har måtte gå på kompromis med egen vinding rent økonomisk for at lykkes med en fælles drøm.

Christian og Christian har haft en finger med i spillet i nogle af de mest kendte iværksætter-virksomheder indenfor fødevarer i Danmark. De mødte hinanden i Joe & The Juice for 10 år siden med henholdsvis en cand.merc.jur baggrund og en ernæringsmæssig tilgang.

Det blev til en karriere i Joe & The Juice for den ene og flere opstartseventyr for den anden, heriblandt med PALÆO-konceptet. Inspireret af egne erfaringer og udenlandske sundheds trends valgte de efterfølgende og med fokus på økologi og bæredygtighed at udfordre eksisterende koncepter med virksomheden FRANKLY, som betyder ”helt ærligt”.

Missionen med Frankly Juice A/S var en bred vifte af ideer om blandt andet at medvirke til øget folkesundhed og losse til fødevarebranchens dovne tilgang til kvalitet. Efter 5 lange år med op- og nedture og 5 truende konkurser ved de nu, hvordan de med den rette vilje og passion lykkedes med et umiddelbart umuligt produkt i en fødevarebranche, der tænker på holdbarhed og pris fremfor kvalitet.