E-commerce SEO

SEO-ansvarlig, s360, Nikolaj Mogensen
Nikolaj Mogensen
workshop-arena

Tidspunkt: 9. marts 2020 kl. 14.30 - 15.20

SEO for e-commerce kræver, at du har styr på især 3 essentielle elementer i din strategi: Den rigtige informationsarkitektur, teknisk SEO og endeligt handler det om benhård prioritering af din content-indsats, så du bruger din tid optimalt.

Nikolaj Mogensen viser dig, hvordan du kommer omkring netop disse tre ting, så trafikken på dit e-commerce website kan vækste mest muligt.

Del 1: Optimering af onsite-SEO for e-commerce
Første del af seminaret drejer sig om, hvordan du skal tilgå indhold på din e-commerce platform. En af de vigtigste ting her er at få et overblik over, hvordan dine kunder søger inden for henholdsvis kategorier, guides og produkter. Du vil bl.a. få vist:

o Hvorfor kategorisider er dine vigtigste trafikskabende sider i Google-regi
o Avanceret søgeordsanalyse – herunder hvordan du finder frem til dine kunders søgeadfærd og beriger dine datasæt
o Avanceret contentmapping og hvordan du prioriterer dine sider, så du bruger energien dér, hvor potentialet er størst
o Hvordan du optimerer både indhold og title/meta til den bedst mulige placering i Google
o Hvordan TD-IDF kan hjælpe dig med lave bedre onsite-SEO

Del 2: Teknisk SEO for e-commerce
Anden del af seminaret handler om, hvilke tekniske faldgruber der kan være på en e-commerce platform. Hér fokuseres bl.a. på:

o Hvordan du laver morgendagens kategorisider (i stedet for en død væg af tekst)
o Hvordan du udnytter schema markup på din e-commerce platform
o Javascript-websites og hvordan vi trods alt kan rendere websitet korrekt med prerender.io
o Fuld udnyttelse af crawl-budget, så du undgår kaninhuller og duplicate content

Om Nikolaj Mogensen

SEO-ansvarlig, s360

Nikolaj Mogensen er Head of SEO hos s360. Siden 2008 har han arbejdet med SEO og Content Marketing for en lang række af landets største virksomheder på tværs af brancher og markeder. Således kommer Nikolaj med solid erfaring med performance marketing i både b2b og b2c regi.

Nikolaj har afholdt en række oplæg på både danske og internationale konferencer såsom SMX London, SMX Münich, SEOday, MarketingCamp og Clicksummit.

Han har også blogget i 6 år om hans SEO og content marketing erfaringer på nikolajmogensen.dk. Sidst men ikke mindst står Nikolaj bag 2 fulde kurser om Digital Marketing strategi og Contentmarketing på Golearn.